چاپ تراکت

چاپ تراکت

وقتی یک محصول یا نوعی خدمات را بخواهیم معرفی کنیم، می توان از تراکت یا فلایر کمک گرفت.البته برای اطلاع رسانی در مورد همایش ها یا نمایشگاه ها هم از تراکت استفاده می کنند.نوعی اطلاع رسانی در تعداد انبوه است.در این مطلب تا حد ممکن در مورد کاربرد تراکت و ویژگیهای آن صحبت می شود.


وقتی یک محصول یا نوعی خدمات را بخواهیم معرفی کنیم، می توان از تراکت یا فلایر کمک گرفت.البته برای اطلاع رسانی در مورد همایش ها یا نمایشگاه ها هم از تراکت استفاده می کنند.نوعی اطلاع رسانی در تعداد انبوه است.در این مطلب تا حد ممکن در مورد کاربرد تراکت و ویژگیهای آن صحبت می شود.

تراکت یا فلایر کاغذی در اندازه کوچک است؛این کاغذ مشخصات یک محصول را بیان می کند یا در مورد افتتاحیه ، نمایشگاه و همایش ها اطلاع رسانی می کند.البته کاربردهای چاپ تراکت کرج به این موارد محدود نمی شود.در این بخش به آنها اشاره می شود.

کاربردهای چاپ تراکت

  • معرفی خدمات

یکی از ابزارهای مفید برای اینکه خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کنید،چاپ تراکت است.بنابر این از کاربردهای چاپ تراکت معرفی خدمات به مشتریان مورد نظر است.به یاد داشته باشید که مانند هر ابزار تبلیغاتی دیگر تراکت هم نیاز به طراحی خاص و حرفه ایی دارد.

  • تبلیغات

یکی دیگر از کاربردهای چاپ تراکت، در تبلیغات است.در واقع برای ارتباط با مشتریان،معرفی محصول و ایده ها از تراکت استفاده می شود.تبلیغات فقط مورد استفاده شرکت هانیست.موزه ها،دولت و سازمان های بشر دوستانه و خیریه هم از تبلیغات استفاده می کنند.خیریه ها با چاپ تراکت خدمات و امکاناتی که برای قشر کم در آمد جامعه می گذارند را با تراکت معرفی می کنند. دولت هم می تواند برای معرفی پروژه های خود از چاپ تراکت بهره بگیرد و از این طریق سرمایه گذاران را جذب کند.

چون در تبلیغات از تیتراژ بالا استفاده می شود؛ مقرون به صرفه بودن در کنار کیفیت کار برای کسانی که سفارش چاپ تراکت دارند، بسیار مهم است.معمولا در چاپ تراکت با تیتراز بالا پیشنهاد می شود از چاپ افست استفاده شود. افست نوعی از چاپ است که امروزه برای چاپ تراکت، بروشور، کارت ویزیت، پوستر و ...در تعداد بالا و با کیفیت بالا استفاده می شود.

  • ارتقای فروش

هر سال شرکت ها و کارخانجات مختلف در دنیا ، محصولات متعددی برای فروش تولید می کنند.یکی از ابزارهای مدرن برای فروش محصولات، فضای مجازی و فروش اینترنتی است. در فروش اینترنتی مزیت مهمیوجود دارد و آن نامحدود بودن فضای فروش است.یعنی حتی در سطح بین الملی می توان محصول را معرفی کرد و به فروش رساند. ولی گویی مردم هنوز از روش های قدیمی مانند چاپ تراکت استقبال می کنند. چاپ تراکت از زمان های قدیمی بوده و تاثیر گذاری آن در حوزه فروش ،شایان توجه است.

  • گسترش روابط عمومی

برای اینکه افراد با اهداف مشترک شغلی با هم در ارتباط باشند و نیازهای خود را با یکدیگر در میان بگذارند می توان از چاپ تراکت استفاده کرد.البته از روش های دیگر مانند تماس تلفنی، ایمیل، معرفی سایت، پیامک انبوه نیز می توان کمک گرفت.

چاپ تراکت

سایزهای استاندارد چاپ تراکت

 

به جز سایزهای استاندارد می توان از سایزهای سفارشی دیگر نیز برای چاپ تراکت استفاده کرد.سایزهای استاندارد چاپ تراکت اینگونه است:A4 ، A5 ، B4 ، B5. سایز خشتی کوچک، سایز خشتی بزرگ و سایز پالتویی.

نکات مهم در چاپ تراکت

در دنیای متنوع محصولات تبلیغاتی برای اینکه چاپ تراکت با بهترین شرایط برای شما طراحی شود باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید.

برش

در زمان طراحی و قبل از اینکه کار چاپ شود باید به برش کار خود توجه کنیم.همه اطلاعاتی که باید در تراکت ارایه شود شامل نوشته ها، تصاویر و ...باید حداقل 5 میلی متر از لبه کار فاصله خود را حفظ کند تا زمانی که کار برش می خورد و چاپ می شود ، اطلاعات حذف نشود و مجبور نباشید مجدد کار را طراحی کنید.

فونت

تنوع فونت ها بسیار بالاست و شما گاه وسوسه می شوید که فونت های مختلف را برای چاپ تراکتانتخاب کنید .به یاد داشته باشید که فونتی انتخاب کنید که بعد از چاپ تراکتخوانا باشد .بنابر این توصیه می شود که فونت های زیر 12 پیکسل پیشنهاد نمی شود.

انتخاب رنگ در طراحی و چاپ تراکت مهم است.باید رنگ ها طوری انتخاب شود که انتخاب رنگ به حداقل برسد.

این موارد که به عنوان نکات مهم در طراحی و چاپ تراکت به آن اشاره شد به این دلیل است که به یاد داشته باشید طراحی و چاپ تراکتامری تخصصی است .یعنی ممکن است طرحی برای تراکت استفاده شود ولی بعد از چاپ تراکت، طرح زیبا و جذاب نباشد.

انواع کاغذ چاپ تراکت

  • تراکت گلاسه

تراکت گلاسه برای تراکت تبلیغاتی،مجلات، برگه ضمانت،بروشور چند لتی، کاتالوگ معرفی محصول به کار میرود.از معمولی ترین کاغذ برای چاپ تبلیغات استفاده از کاغذ گلاسه است.بر روی کاغذ گلاسه روکش براق یا مات استفاده می شود و این کار موجب می شود تا مقاومت بیشتری در کاغذ ایجاد شود.در کاغذ گلاسه رنگ ها و تصاویر زیبایی بیشتری دارند.از ویژگی های دیگر کاغذ گلاسه گرماژهای متنوع آن است که کار را برای طراحان و مجریان چاپ آسان تر می کند.

  • تراکت تحریر

تراکت تحریر برای تبلیغات انبوه، فرم های دستی،برگه یادداشت، قبض و سرنسخه مناسب است.کاغذ تحریر همان کاغذ A4 است.این کاغذها تحریر 80 گرم هستند.کاغذ تحریر برای مواردی که نیاز به نوشتن است مانند فرم و قبض مناسب است.در مقایسه با گلاسه ، کاغذ تحریر قدرت بیشتری دارد.از نظر قیمت، کاغذ گلاسه گران تر از کاغذ تحریر است.

مزایای چاپ تراکت

تراکت از ابزارهای مقرون به صرفه در آگهی رسانی است.در این بخش در مورد مزایای چاپ تراکتصحبت می شود.

  • سبک بودن تراکت و خواندن آسان

تراکت اطلاعات مناسبی دارد که به راحتی و در کمترین زمان قابل خواندن است.چون معمولا در چاپ تراکت از کاغذهای مناسب استفاده می شود سبک است وبه راحتی در دست قرار می گیرد. عنوان مناسب و جذاب برای تراکت مهم است.

  • مقرون به صرفه بودن در تبلیغات

با کم ترین هزینه میتوان مهم ترین اطلاعات شغل و یا محصول خود را به دیگران عرضه کنید.

  • توانایی ایجاد انگیزه

می توانید مثلا برای ایجاد انگیزه در چاپ تراکتاز روشهای مختلف استفاده کنید.مثلا کسانی که تراکت را ارایه دهند یا برگردانندکد تخفیف داشته باشند.

  • دسترسی به تعداد زیاد

هرچقدر بیشتر، یعنی با تیراژ بالا اقدام به چاپ تراکتکنید هم مقرون به صرفه است هم به تعداد بیشتری از افراد اطلاعات را منتقل می کنید.

  • موثرتر از شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی وقتی تبلیغ می بینید معمولا مجدد سراغ آن نمی روید.وقتی تراکتی به دست شما میرسد مدتها ممکن است در منزل یا محل کار شما باقی بماند.

  • انتخاب درست مخاطبان

همیشه به دنبال راهی هستیم که اطلاعات ما به دست مخاطب مورد نظر ما برسد.وقتی مثلا از پیامک انبوه استفاده میکنیم ممکن است اطلاعات به دست هر فردی برسد؛ ولی در چاپ تراکتمعمولا در منطقه ای اطلاعات پخش می شود که اطلاعات به مخاطب برسد. وقتی تراکت در مورد حرفه آرایشگری است معمولا در محیط های زنانه پخش می شود.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید