تبلیغات چیست و فواید آنها (قسمت دوم)

تبلیغات محیطی چیست و فواید آنها (قسمت دوم)

در بخش اول در مورد موضوع تبلیغات محیطی صحبت کردیم و مشخص کردیم که تبلیغات محیطی چیست و انواع آنها صحبت خواهیم کرد


انواع تبلیغات محیطی

در تبلیغات محیطی سه مقوله و ویژگی اصلی وجود دارد:

هر چیزی : از تابلوهای تبلیغاتی گرفته تا تابلوهای دیجیتال ، از بسته بندی اتوبوس گرفته تا کیوسک تلفن و بانک

همه جا : از بزرگراه ها تا خیابان های شهر ، از فرودگاه تا مراکز خرید

هر زمان : از صبح تا شب با محتوای پویا و همیشگی روی نمایشگرهایی که توجه مردم را هنگام حرکت خود جلب می کند

پس می‌توان گفت این سبک از تبلیغات،محدوده کاری گسترده ای دارد.

رایج ترین انواع تبلیغات محیطی:

بیلبورد های دیجیتال و سنتی

مبلمان شهری، در بزرگراه ها و خیابان های پر رفت و آمد.ایستگاه های اتوبوس،عابر بانک ها،پارک ها و کیوسک ها

داخل پمپ بنزین ها و هر نقطه‌ی دیگری از شهر که به آن مبلمان شهری گفته می‌شود و محل حضور مردم است.

تبلیغات به صورت ترانزیت روی بدنه اتوبوس ها و کامیون ها و تاکسی ها

 عروسک های تبلیغاتی در مراکز خرید.

تابلو های تبلیغاتی اطراف زمین های ورزشی مثل فوتبال،بسکتبال و بیسبال که در آن میلیونها نفر بیننده دارد.

و موارد بسیاری دیگر که جزو مکانهای مناسب برای انواع تبلیغات محیطی می‌باشد.

 

کیسوک ها و پیاده رو ها از مکانهای مفید در تبلیغات محیطی

برای تولید تبلیغات محیطی مفید چه چیز هایی لازم است؟

خلاقیت،هدف اصلی تبلیغات بخصوص از نوع خارج در خانه،جلب توجه افراد برای دنبال کردن تبلیغ است.

پس باید در ارائه و بیان تبلیغ محصول مورد نظر خلاقیتی داشته باشیم که محصولمان را در نگاه شهروندان متفاوت و جذاب نشان دهد.یک تبلیغ هر چقدر از خلاقیت بیشتری برخوردار باشد،توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند در نتیجه مفیدتر خواهد بود.

مکان مناسب،بازهم برای جلب توجه بیشتر ابزار های تبلیغاتی خود را باید در مکان هایی به کار ببرید که افراد بیشتری در آن حضور داشته باشند.تراکم جمعیت بالا از مهمترین مولفه های یک مکان مناسب برای تبلیغات محیطی مفید است.

 

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

این شیوه تبلیغات مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایب مختص به خودش می‌باشد.

از مزایایی  که تا کنون چند بار به آن توجه کردیم،جلب توجه مشتری،مشاهده بصری تبلیغ و در نتیجه افزایش فروش محصول است.زمانی که شما بتوانید به شکل جذابی از این شیوه تبلیغ استفاده کنید برند شما در ذهن مشتری نقش خواهد بست.تبلیغات محیطی به افزایش کلاس کاری و جذابیت برند ها بسیار کمک می‌کند.

در تبلیغات محیطی نمی‌توان مانند گوشی های همراه به سرعت آن را رد کرد،یا نمی‌توانید یک نرم افزار ضد تبلیغ روی چشمتان نصب کنید.این تبلیغ ها بزرگ،جسور و جلوی چشم افراد قرار دارد و آنها مجبورند آن را به خاطر بسپارند.

تعیین جامعه هدف و جمعیت مورد نظر نیز از مزایای تبلیغات محیطی است به عنوان مثال در شهرهای تکنولوژی محور می‌توانید به تبلیغ گوشی هوشمند خود بپردازید.

در کنار این مزایا،معایبی نیز در این روش ارائه محصولات وجود دارد:

بالا بودن هزینه،در قسمت های پر تردد شهر و مکانهای مهم هزینه بیلبورد های تبلیغاتی می‌تواند سرسام آور باشد.

گرفتن تاییدیه ها و مجوز ها،برای نصب بیلبورد خود باید مراحل قانونی را از طریق شهرداری و سیاست تبلیغاتی شهر طی کنید.

تراکم تبلیغات شرکت های پر نفوذ  قدرتمند در مکانهای پرجمعیت.

بر خلاف تبلیغات آنلاین،شما نمیتوانید میزان دقیق بازدید را بسنجید و آن را بفهمید.

نقش تبلیغات محیطی در برند سازی

نحوه تبلیغات هر محصول بیانگر میزان قدرت و کلاس کاری برند و شرکت آن محصول می‌باشد.

هرچقدر تبلیغات پر سر صدا تر،جلب توجه کننده تر و قوی تر باشد نشان از بالا بودن سطح کاری محصول و تولید کننده آن را دارد.  در اختیار داشتن بیلبوردهای اماکن مهم و پرجمعیت نشان از قدرت و توان بالای آن برند در کسب و کار است.

تبلیغات محیطی در هر شهر تحت نظر سازمان تبلیغات شهرداری است،که با طی مراحلی و مذاکراتی و طی کردن مسیر سیاست تبلیغاتی شهر، به کانون های تبلیغاتی واگذار می‌شود.برندهایی که موفق می‌شوند مکان های خاص تبلغیاتی را تصاحب کنند در واقع یک نوع ابراز قدرت می‌کنند.

همیشه جلوی چشم بودن نیز یکی دیگر از راه های برند سازی و معروفیت شرکت و برند شماست.

مطالب مرتبط  :

 

 

وسعت تبلیغات و همه جا بودن آن باعث نقش بستن اسم برند در ضمیر و ناخودآگاه افراد می‌شود.

شاید به بیلبورد شما در خیابانها دقت کافی نشود،اما وقتی مدتی اسم برند شما جلوی چشم فرد باشد،هنگام خرید محصول ناخودآگاه نام برند شما در ذهنش تداعی خواهد شد.

در سالهای اخیر با اینکه تبلیغات مجازی و دیجیتالی وسعت یافته و نوع جدیدی از معرفی محصول بشمار می‌آید، اما هنوز

تبلیغات محیطی، قدرت خود را از دست نداده و برند های مشهور برای برای ماندگاری و برند سازی از این روش استفاده می‌کنند.‎

چرا تبلیغات محیطی مهم است؟

طبیعتا بعد از پرسیدن سوال تبلیغات محیطی چیست؟ به سراغ چرایی و اهمیت آن خواهید رفت.

اهمیت تبلیغات محیطی یا همان خارج از خانه آنجاست که شرکت ها و برند های مختلف می‌توانند با پیام های قدرتمند با مشتریان زیادی ارتباط برقرار کند و در ذهن آنها بماند.

به این مثال جالب توجه کنید:

در سال 2019 ، علاقمندان به ورزش فوتبال در کشور عزیزمان ایران با صحنه جالبی مواجه شدند.

تبلیغ شرکت تاکسیرانی آنلاین اسنپ در بیلبورد های اطراف لیگ جزیره انگلیس.

شاید برایتان سوال شود چرا یک شرکت تاکسی ایرانی باید در انگلستان تبلیغ کند؟!

همین تبلیغ ساده که در حد یک جمله دور زمین فوتبال بود،باعث شد علاوه بر افراد حاضر در زمین میلیونها نفر آن را ببیند و از آنجایی که لیگ فوتبال جزیره یک لیگ مهم است شرکت اسنپ قدرت تبلیغاتی خود را به رخ کشید و بر سر زبان ها افتاد. علاوه بر تبلیغ و تشویق مشتریان برای استفاد از این نرم افزار،این حرکت قدم بزرگی در برند سازی بود.

 

 

تبلیغ یک برند ایرانی در یک بازی فوتبال پر طرفدار

 

تبلیغ محیطی تاثیر گذار

پایتان را از خانه بیرون بگذارید شاید جزو 10 چیز اولی که در خیابان مشاهده می‌کنید تبلیغات و بیلبورد ها هستند.

افزایش این تبلیغات باعث شده مردم از کنار خیلی از آنها بدون کوچکترین توجهی گذر کنند.

خیل از آن ها مزاحمت آور است،شاید بعضی از آنها روی اعصاب شما نیز تاثیر منفی بگذارد.

از مولفه های مهم یک تبلیغ خارج از خانه مفید،تاثیر گذاری آن است.این تاثیرگذاری باید به نحوی باشد حداقل چند ثانیه ذهن افراد را به خود مشغول کند،یا آنها را به فکر وادارد.

ایده داشتن و خلاقیت باعث این تاثیر گذاری خواهد شد.تبدیل بیلبورد های به یک صفحه دو بعدی،یا استفاده از جملات کوتاه و چند پهلو و شوک آور،استفاده درست از رنگ،لوگو،فونت و تصویر مناسب از گزینه های است که برای یک تبلیغ محیطی خوب باید در نظر بگیرید.

استفاده از یک شعار کوتاه و در ذهن ماندنی به بولد شدن تبلیغات شما نیز کمک می‌کند.

همین امر باعث شده شرکت های متعددی برای این نوع از تبلیغات به وجود بیایند که کارشان ایده پردازی و تصویرسازی خلاقانه است.

اگر تصمیم به استفاده از تبلیغات خارج از خانه و غیر مجازی دارید بهتر از از متخصصان آن بهره بگیرید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید