تلویزیون شهری یا بیلبورد؟ | مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد

تلویزیون شهری و بیلبورد از موثرترین روش‌های تبلیغات محیطی هستند که امروزه کسب و کارها و برندهای بزرگی برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ منتهی هر یک از این روش‌های تبلیغاتی نسبت به دیگری مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و همین مسئله صاحبان کسب و کارهای مختلف را بین دو راهی قرار می‌دهد که از کدام یک از این روش‌ها برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده کنند. از این‌رو تصمیم داریم در ادامه این مطلب به مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد بپردازیم و مزایای تبلیغات با استفاده از هر یک از این روش‌ها را بررسی کنیم.



اگر چه در دنیای آنلاین و تبلیغات دیجیتال زندگی می کنیم و بر این باور هستیم که تنها این ابزارهای آنلاین هستند که میتوانند تاثیر بسزایی در معرفی محصولات و خدمات داشته باشند؛ اما این به این معنی نیست که ما تبلیغات غول پیکر بصری و محیطی اطرافمان را نادیده بگیریم، چه بسا بسیاری از این ابزارها و نوع تبلیغات تاثیر بالاتری در جذب مشتری خواهند داشت؛ از جمله بیلبورد و تلویزیون های بزرگ شهری با ایده پردازی و طراحی چشم نواز حتی میتوانند از دنیای آنلاین موثر تر باشند. در این مقاله قصد داریم با مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد دید شما را به موثرترین روش های تبلیغاتی باز کنیم.

بیشتر بدانید: تبلیغات محیطی


مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد در یک نگاه

تفاوات تلویزیون شهری با بیلبورد

در تبلیغات محیطی نقش تلویزیون های شهری و بیلبورد را نمی توان نادیده گرفت. استفاده از این دو روش نقاط بسیار مثبتی در فضای شهری دارد که در این مطلب هم به مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد می پردازیم و هم ویژگی‌ ها و مزایای آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • تعداد نصب بیلبوردها در فضای شهری بسیار پراکنده تر و گسترده تر می باشد در صورتی که تلویزیون های شهری در اکثر مواقع در مکان های خاصی از جمله مسیرهای پر رفت و آمد و پر ترافیک شهری نصب می شوند.
  • سایز بزرگ تلویزیون شهری باعث می شود که تبلیغاتی که در آن نمایش داده می شود از دید رانندگان وسایل نقلیه دور نماند، از طرفی متحرک بودن تبلیغات در تلویزیون های شهری توجه همه مردم را به خود جلب میکند. 
  • سرعت انتقال پیام تبلیغاتی در بیلبورد بالاتر از تلویزیون شهری است چراکه مخاطب با تماشای بیلبورد برخلاف تلویزیون شهری نیاز به تماشای تصاویر متحرکی که 1 یا 2 دقیقه وقت او را می گیرند ندارد و بلافاصله با تماشای بیلبورد متوجه پام تبلیغاتی که کسب و کار شما دارد می شود.
  • در این بین تبلیغات تلویزیون های شهری و بیلبورد از نظر هزینه هم با یکدیگر تفاوت هایی دارند، به گونه ای که هزینه تبلیغات از طریق بیلبورد کمتر از تبلیغات از طریق تلویزیون های شهری است.

بررسی تفاوت تلویزیون شهری با بیلبورد از تمامی جوانب

تاکنون به مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد به صورت کلی پرداختیم اما در ادامه این مطلب هر دوی این روش‌ های تبلیغات محیطی را از جوانب مختلف از نظر مکان نصب گرفته تا جذب مخاطب، سرعت انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب و هزینه بررسی خواهیم کرد.

تفاوت در مکان نصب

همانطور که در مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد اشاره کردیم، معمولا بیلبوردها نسبت به تلویزیون های شهری به صورت گسترده تر و پراکنده تر در سطح شهر نصب شده اند و این ویژگی دست شما را برای اینکه تصمیم بگیرید در کدام نقطه شهر تبلیغات شما بر روی بیلبورد نصب شود باز می‌گذارد؛ در حالی که انتخاب شما برای به نمایش در آمدن تبلیغاتتان بر روی تلویزیون های شهری که تعداد آن ها در سطح شهر به گستردگی بیلبوردها نیست، محدود خواهد بود.

جدا از این مسئله نکته حائز اهمیتی که باید چه در رزرو تلویزیون شهری چه اجاره بیلبورد برای نمایش تبلیغاتتان به آن توجه کنید این است که تنها بیلبوردها یا تلویزیون های شهری را رزرو کنید که در مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمدی قرار داشته باشند تا تبلیغات شما توسط مردم زیادی دیده شود؛ علاوه‌بر این به این نکته هم توجه کنید که سرعت عبور وسایل نقلیه در مسیری که تبلیغات شما بر روی بیلبورد یا تلویزیون شهری قرار گرفته چقدر است؟. برای مثال سرعت عبور وسایل نقلیه در اتوبان از کنار تبلیغات بر روی بیلبوردها خیلی سریع است درحالیکه سرعت عبور وسایل نقلیه در شهر از کنار بیلبوردها و تلویزیون های شهری با سرعت کمتری است؛ این مسئله یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که در بیشتر دیده شدن تبلیغات شما چه بر روی بیلبورد و چه بر روی تلویزیون شهری تاثیر بسزایی دارد. 

تفاوت در جذب مخاطب

مورد دیگری که لازم است در مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد به آن اشاره کنیم، میزان جذب مخاطب از طریق هر یک از این روش های تبلیغات محیطی است. به نظر شما تلویزیون شهری تاثیر بیشتری در جذب مخاطب دارد یا بیلبورد؟ مطمئنا پاسخ شما هم تلویزیون شهری است چراکه طیف رنگی در تبلیغات تلویزیون های شهری بسیار بالاتر است و تصاویر به صورت متحرک در این ابزار تبلیغاتی نمایش داده می شود و همین ویژگی ها باعث جذابیت تلویزیون های شهری و تاثیر بالای آن ها در جذب مخاطبان شده است.

بنابراین تاثیر تلویزیون های شهری در جذب مخاطب خیلی بیشتر از بیلبوردهای تبلیغاتی است؛ منتهی نباید این مسئله را فراموش کنیم که اگر تبلیغاتی که بر روی بیلبوردهای شهری به نمایش در می آیند از طراحی خاصی برخوردار باشند، می توانند تاثیری که تبلیغات در تلویزیون شهری بر روی مردم دارند را تا حد زیادی جبران کنند.

سرعت انتقال پیام تبلیغاتی

مسئله سرعت انتقال پیام تبلیغاتی در هر روشی که برای تبلیغات کسب و کار خود انتخاب می کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که حتما باید به آن توجه کنید. چراکه خیلی از مخاطبان شما زمان زیادی ندارند تا چند دقیقه تبلیغات برند شما را تماشا کرده و درنهایت متوجه شوند که شما چه خدمات و محصولاتی را به آن ها ارائه می دهید.

به نظر شما سرعت انتقال پیام تبلیغاتی از طریق تلویزیون شهری بیشتر است یا بیلبورد؟ مطمئنا پاسخ شما هم بیلبورد است، چراکه گاهی اوقات پیام های تبلیغاتی که بر روی تلویزیون های شهری نمایش داده می شوند نیاز به 1 الی 2 دقیقه تماشا دارند تا به خوبی منظور خود را به مخاطب منتقل کنند. در حالیکه تبلیغات بر روی بیلبورد در همان لحظه که به مخاطب نمایش داده می شوند، پیام خود را منتقل می کنند و زمان زیادی را از او نمی گیرند. بنابراین از نظر سرعت انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب، بیلبورد یک گام جلوتر از تلویزیون شهری قرار دارد.

تفاوت در هزینه

در مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد می‌ رسیم به یکی از مهم ترین مسائل در حوزه تبلیغات برای همه کسب و کار، یعنی هزینه. فرقی نمی کند که یک کسب و کار بزرگ داشته باشید یا یک کسب و کار کوچک، به هر حال باید بودجه ای را برای تبلیغات خدمات یا محصولاتی که به مردم ارائه می دهید تعیین کنید؛ هر چند که شرکت های بزرگ و با سابقه بودجه بیشتری نسبت به شرکت های نوپا برای تبلیغات دارند اما بودجه ای که برای تبلیغات یک شرکت تعیین می شود نکته بسیار مهمی است.

از این رو لازم است بدانید که هزینه تبلیغات در تلویزیون شهری بیشتر از تبلیغات در بیلبورد است. بنابراین اگر یک کسب و کار نوپا هستید که مطمئنا بودجه زیادی هم برای تبلیغات ندارید بهتر است تبلیغات بر روی بیلبورد را انتخاب کنید اما اگر بودجه کافی برای تبلیغات دارید بهتر است تبلیغات بر روی تلویزیون شهری را انتخاب کنید.


تبلیغات در تلویزیون شهری بهتر است یا تبلیغات بر روی بیلبورد؟

تبلیغات در تلویزیون شهری یا بیلبورد

درنتیجه گیری مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد به این سوال می رسیم که بالاخره تبلیغات در تلویزیون شهری بهتر است یا تبلیغات بر روی بیلبورد؟. همانطور که اشاره کردیم بیلبورد از این نظر که در مناطق مختلفی از شهر نصب شده است، سرعت انتقال پیام تبلیغاتی در آن بالاست و همچنین هزینه کمتری نسبت به تبلیغات در تلویزیون شهری دارد، یک گام از تلویزیون شهری جلوتر است؛ منتهی تلویزیون شهری هم از این نظر که نمایش تبلیغات در آن مخاطبان بیشتری را به سوی کسب و کار شما جذب می کند و برای مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب می ماند یک گام نسبت به تبلیغات در بیلبورد جلوتر است.

در کل این خود شما هستید که باید براساس هدفی که از تبلیغات کسب و کار، محصولات و خدمات خود دنبال می کنید یکی از این روش های تبلیغات محیطی را انتخاب کنید؛ منتهی فراموش نکنید که نمی توان گفت تلویزیون شهری بهتر از بیلبورد است یا برعکس، چراکه هر یک از این روش های تبلیغاتی ویژگی ها و مزایای خود را دارند و انتخاب هر کدام از آن ها برای تبلیغات به نیاز و برنامه شرکت ها برای تبلیغات بستگی دارد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید